Kamis, 20 November 2008

Rase Rindu Same Kampong La....

Ade jak hari ini aku bangon telat tadak seperti biase. Mate tidok ketike bace diktat untok ujian minggu depan. Pagi-pagi abes mandi la, buke aku punye komputer. De lame da, tadak buke aku punye youtube. Eeh, tengok ade pesan, ade lagu baru la dari budak Ponti, lagu base Tio Ciu yang de lama aku tadak pernah dengar. Walau ngomong hanye la sikit-sikit.

Name die punye lagu, Kam Cheng Wa Siang Sin... "Cinta yang Aku Percayai". Ooh, jiwe melankolis aku tibe-tibe terbangonlah. Tampak tu lagu nak persembahkan ke kedue orang tuenya. Tampaknya la.

"Khui Liao Hiao Coi Ni, Wo Nang Peng Se To Cio Pi"....
Setelah bertahun-tahun kite lewati, kite bise sampai di sini...

Kental sekali irama Ponti-nya... Terpikirkanlah aku teman-teman lama dan rumah di kampong (sebenarnya ini dibesak-besakkan jak, kampongnye di kote Ponti.. ^^). Cite rasenye terlekat di otak dan tadak bise dikoyakkan.

Terlintaslah segala pengalaman yang ade, mase-mase kecik, mase-mase budak, mase-mase sekolah di Suster, mase-mase main bersame budak-budak lain. Kenangan akan aek Kapuas. Inilah kampong. Mudah-mudahan ketika aku bise berlayar, aku bise mendarat kembali di kampong tercinte. Suse nak melupakan base Melayu Pontianak, Tio Ciu, dan Hakka. Walau lidah suse nak berucap, namun hasrat kerinduannya tetap tertanam...

"Pontianak, suse nak melupakannye..."

0 buah diagnosa diferensial telah diberikan:

Posting Komentar

Para konsulen dipersilahkan menuliskan diagnosa diferensial untuk kasus ini: